Thursday 6 February 2014

Toinen ja kolmas

Päivä sisälsi havaintoja. Müslissä on maitoa. Onneksi oli hätävaramuroja, joista en pitäny maidon kanssa ollenkaan. Jogurtin kanssa maistu. Soijamaito ei kahvissa maistu enää erikoiselle. Jes! Eilen kävin pinaatti ja lehtikaali ostoksilla. Tofuakin ostin. Ja kokkailin sellaset wokit ettei paremmasta väliä. Oikein vatsa hymyilee.

Tänään minikokoustettiin oikein urakalla S:n ja sen opiskelijoiden kera. Kaks tuntia! Voi hertsika. Perustettiin tutkimusryhmä. Kuukausittaiset kokoukset tulossa. Ensimmäinen tasan kuukauden päästä. Ja mites siinä kävikään! Pikku-Maiku pääsee vähän harjottelemaan esitelmöintiä. Sellainen pieni solmu jonnekin tonne vatsan pohjalle on jo muotoutunut. Eipä sillä, ihan hyvä, että pääsen nolaamaan itteni STS ihmisten keskuudessa. Eipä sitten tarvi siellä insinöörien labrakokouksessa mokailla. Tai ainakin on sitten elävän muistissa, kuinka kamalaa esitelmöinti on.

Näillä kahdella esitelmällä on siis ruhtinaalliset kaksi päivää eroa. Insinööriesitelmän takia on toi ensimmäinenkin. Harjoitusta sanoi S. Kunhan unohtaisin, että englanti ei ole mun pääkieli ja höpöttäisin menemään. Niin ja jos punastelusta pääsis eroon. Toki vois olla hyvä, että olis jotain sisältöäkin. Tänään kun suunniteltin noita tutkimusryhmäjuttuja (oli puhetta lautapeli-illoista!) multa kysyttiin, että mitä nyt oikeastaan tutkinkaan taas. Vastasin, että en mä vaan tiedä. Jätteitä. Sitäpä sitä.

Lounastin tänään super sosiaalisesti muiden kanssa. Oli kivaa, vaikka mun hippilounaat vähän köyhänoloiset olikin. Niin ja join itteni kahvikoomaan. Päätin tossa viime viikolla ostaa maailman parasta pikakahvia, ja oon odottanut kun kuuta nousevaa, että saan juotua toimistokahvini pois, koska se oli halvinta kamaluutta, mitä kaupasta löytyi. Tänään koitti suuri päivä ja korkkasin superkahvini, ja ai, että maistu hyvälle! Piti sitä sitten litkiä henkeni edestä. Mutta hyvää oli. Kun se maitokin lopetti kummalle maistumisen.

Huomenna täällä lakkoillaan taas. Koko ajan. Kirjastopäivä. Oikeasti solidaarisuuden nimissä ei pitäis mennä kampukselle ollenkaan, mutta kun ois tää essee kirjotettavana. Eikä siitä kotona kuitenkaan tule mitään. Ja on kahvitellutreffit Kirjastotädin kanssa. Ei se siis mikään kirjastotäti oikeasti ole. Informaatiotieteiden (??) tohtoriopiskelija, joka tutkii sitä, miten maahanmuuttajat käyttää kirjastoja hyväkseen sopeutuessaan tänne. Tms.

Lukukausi alkaa ensi viikolla. Mulla on yks STS-kurssi. Tänään sähköpostiin tippu kurssisuunnitelma  kirjalistoineen. Olin ihan täpinöissä. Melkein kun joulu! Hirveästi kaikkea hyvää tavaraa siellä listassa, ja aika monta olen jo ehtinyt niistä teksteistä lukemaankin. Nörttionnea. Nörttiharmitus koitti, kun tajusin, että ne kaks seminaaria, jotka eniten kutkutti mun uteliaisuutta on sillon kun olen Suomessa. Nörttiharmitus kuitenkin loppui, kun tajusin, että missaan ne seminaarit, koska olen Suomessa.

Tällä viikolla on alkanut hissuksiin tuntua siltä, että ei Sheffield ihan niin kamala olekaan. Johtunee varmaan siitä, että oon vähän kurotellut kuplani ulkopuolelle täällä sekä muualle. Ollaan aika tiiviisti viestitelty muutaman Elphinstone-ihmisen kanssa; suunnitteilla treffit Cardiffissa tai Nottinghamissa huhtikuun puolella. Poliisinkin kanssa juttelin tässä. Ydinvoimasta ja lapamadoista.

Eilen juotiin parit lasit Proseccoa kun kämppis täytti 30. Kokouksessa S katteli hetken mun haukottelua ja totes, että tais olla myöhäinen ilta. Mm...joo. Sitten puhuttiin mun Doctor Who-kynästä, jonka sain K:lta joululahjaks. Kynä hämmentyi huomiosta niin, että otti ja hajosi. Siinähän sitä taas oltiin.

No comments:

Post a Comment